ALPHA 98,9

12/02/2021
«Η στημένη αντιπαράθεση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ με συμψηφισμούς ανικανότητας δεν αφορά τα καθημερινά προβλήματα των πολιτών»

Παρακολουθήσαμε για ακόμα μια φορά μια στημένη αντιπαράθεση μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, από την οποία δυστυχώς κανένας Έλληνας πολίτης δεν έγινε σοφότερος ή θεωρεί ότι συνεισέφερε στη λύση των καθημερινών του προβλημάτων. Ακόμα και η δήθεν μεταρρυθμιστική ατζέντα της ΝΔ καταλήγει σε συμψηφισμούς με τα μη πεπραγμένα του ΣΥΡΙΖΑ.  

Για τη χθεσινή ψήφιση του Νομοσχεδίου για το Υπ. Παιδείας:

  • Δεν έγινε διάλογος για το νομοσχέδιο. Και μάλιστα δεν έγινε διάλογος και σε νεκρή περίοδο για τα Πανεπιστήμια. Δεν καταλαβαίνω πως τώρα εν μέσω πανδημίας με κλειστά τα ΑΕΙ  ήταν τόσο επιτακτική η συγκυρία για να παρακάμψουμε οποιαδήποτε διαδικασία διαλόγου.
  • Αυτό που συμβαίνει σε ολόκληρη την Ευρώπη θα μπορούσε να γίνει και στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη σώμα ασφαλείας που να υπάγεται στο αντίστοιχο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
  • Για να το πω απλά, επειδή θέμα ασφάλειας υπάρχει στα ελληνικά Πανεπιστήμια, θα πρέπει να υπάρχει ένα σώμα ασφαλείας, το οποίο θα αναφέρεται στις Πρυτανικές αρχές του ιδρύματος, σεβόμενο και τον αυτοδιοίκητο χαρακτήρα που και Συνταγματικά προβλέπεται για τα ακαδημαϊκά ιδρύματα.
  • Θα ήθελα να τονίσω, ότι ως ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ είχαμε προτείνει και την κάρτα φοιτητή, έτσι ώστε να υπάρχει έλεγχος σε ποιους απευθύνεται το ελληνικό Πανεπιστήμιο. Εμείς θέλουμε ένα Πανεπιστήμιο για τους φοιτητές, τους καθηγητές και την ακαδημαϊκή κοινότητα, και όχι απλά περιφραγμένους χώρους ανομίας στους οποίους δεν ισχύει το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει σε όλη την υπόλοιπη χώρα.

Για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ:

  • Η διάταξη που ψηφίστηκε χθες δεν αναφέρεται καν στην ελάχιστη βάση εισαγωγής, αναφέρεται σε μια εξουσιοδότηση για την διαμόρφωση ενός αλγορίθμου που θα προβλέπει τον τρόπο εισαγωγής.
  • Εμείς ως Κίνημα Αλλαγής έχουμε καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση και για αυτό. Εθνικό απολυτήριο που θα λαμβάνει υπόψη τις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, μαζί με πανελλαδικών χαρακτηριστικών εξέταση με τράπεζα θεμάτων, και το κάθε ακαδημαϊκό ίδρυμα να διαμορφώνει από μόνο του το πλήθος των εισακτέων που μπορεί να δεχτεί. Και φυσικά, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει και μια πρόβλεψη για μία ουσιαστική τεχνική εκπαίδευση στη χώρα μας, δημόσιου χαρακτήρα, όπου θα μπορούσαν να απορροφηθούν συμπληρωματικά όσοι μαθητές το επιθυμούν.