Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή για την εγκατάσταση διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου

13/03/2024

«Επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή για την προοπτική εγκατάστασης πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου»

 

  • Φέρνουμε στη Βουλή τις οικονομικές, κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις μίας τέτοιας δυνητικής επιλογής. Πρωτοφανές σε αστικές περιοχές όπως ο Δ. Διονύσου αλλά και οι όμοροι Δήμοι. Και μάλιστα χωρίς ίχνος ανταποδοτικότητας για τις τοπικές κοινωνίες.
  • Ζητάμε να τροποποιηθεί η σύμβαση με τον παραχωρησιούχο και να λήξει οριστικά το ζήτημα
  • Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει απαντήσεις για τους ισχυρισμούς περί θεμάτων στατικότητας της γέφυρας Βαρυμπόμπης

Την προοπτική εγκατάστασης πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου έφερε στη Βουλή, σε συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής Μανώλης Χριστοδουλάκης.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ τόνισε ότι η υπόθεση, ξεκινά από το 2007 με την ψήφιση του νόμου 3555/07 καλώντας τους πολίτες του Διονύσου και της Κηφισιάς να χρηματοδοτήσουν, ως μη όφειλαν, μεγάλα οδικά έργα σε άλλες περιοχές της χώρας. «Φέρνουμε στη Βουλή τις οικονομικές, κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις μίας τέτοιας δυνητικής επιλογής. Πρωτοφανές σε αστικές περιοχές όπως ο Δ. Διονύσου αλλά και οι όμοροι Δήμοι. Και μάλιστα χωρίς ίχνος ανταποδοτικότητας για τις τοπικές κοινωνίες. Ζητάμε να τροποποιηθεί η σύμβαση με τον παραχωρησιούχο και να λήξει οριστικά το ζήτημα.»

Επιπρόσθετα, ο Υφυπουργός Μεταφορών σε συνέντευξη του επικαλέστηκε προβλήματα στατικότητας της γέφυρας της Βαρυμπόμπης και ισχυρίσθηκε ότι θα πρέπει να ανακατασκευαστεί, χωρίς όμως, να προσκομίζονται τα αναγκαία στοιχεία τα οποία τεκμηριώνουν τον ισχυρισμό του.

Ο κ. Χριστοδουλάκης ρώτησε τον υπουργό αν η κυβέρνηση προτίθεται να αλλάξει τη σύμβαση με τον παραχωρησιούχο του ν. 3555/2007 και ζήτησε να μάθει με τεκμηριωμένα στοιχεία για τα ζητήματα στατικότητας της γέφυρας και αν αυτά υφίστανται, κατά πόσο είναι ασφαλής η συνέχιση της λειτουργίας της.

Στην απάντηση του ο κ. Ταχιάος ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει ειλημμένη απόφαση του Υπουργείου για το αν τελικά θα εγκατασταθούν τα πλευρικά διόδια. Αναφορικά με την γέφυρα της Βαρυμπόμπης ενημέρωσε τον βουλευτή Ανατολικής Αττικής ότι πρέπει να γίνει σχετική μελέτη ώστε να έχει το Υπουργείο όλα τα στοιχεία.

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 8 Μαρτίου 2024

Προς: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών 

Θέμα: “Αδικαιολόγητη εμμονή του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών ως προς
την εγκατάσταση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου
και κατ΄επέκταση αναλογικών διοδίων μετά τον κόμβο Μεταμόρφωσης”

Κύριε Υπουργέ,

Με το ν. 3555/2007, θεσμοθετήθηκε η εγκατάσταση πλευρικών διοδίων στους κόμβους
Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, μια απόφαση, άδικη και πρωτοφανή, αφού για πρώτη
φορά στην ιστορία επιβολής διοδίων στην χώρα μας, οι πολίτες των Δήμων Κηφισιάς και
Διονύσου, καλούνταν να πληρώσουν, ως μη όφειλαν, για την χρηματοδότηση μεγάλων
οδικών έργων, σε άλλες περιοχές της χώρας.
Για το λόγο αυτό, από τη πρώτη στιγμή (2007), υπήρξε σφοδρή κοινωνική αντίδραση μέσω
κινητοποιήσεων, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα η επιλογή αυτή να μην έχει υλοποιηθεί.
Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου έδωσε παράταση στην αναστολή “αναστολή
τοποθέτησης πλευρικών διοδίων μέχρι 31-12-2024, αφήνοντας εντούτοις ορθάνοιχτη την
πιθανότητα τοποθέτησης αναλογικών μετά το πέρας της αναστολής, όπως προβλέπει η
σύμβαση παραχώρησης”
Σε πρόσφατη ομιλία στο 3ο Συνέδριο Green Deal Greece 2023 του Τεχνικού Επιμελητηρίου
Ελλάδος ο νέος Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Ταχιάος επανήλθε στην ανάγκη
τοποθέτησης πλευρικών διοδίων στους επίμαχους κόμβους.
Ταυτόχρονα, επικαλούμενος αντί των κυκλοφοριακών προβλημάτων της προηγούμενης
φοράς, προβλημάτα στατικότητας, ισχυρίσθηκε ότι η γέφυρα Βαρυμπόμπης θα πρέπει να
ανακατασκευαστεί.
Ερωτάστε κ. Υπουργέ:
1. Θα υιοθετηθεί από την Κυβέρνηση το πάγιο και δίκαιο αίτημα των όμορων Δήμων
της περιοχής περί τροποποίησης της κυρωθείσης με το ν. 3555/2007 σύμβασης
παραχώρησης ή της εξεύρεσης ισοδύναμης λύσης;
2. Πάνω σε ποια στοιχεία στηρίζει ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών τις
αιτιάσεις περί έλλειψης στατικότητας της γέφυρας της Βαρυμπόμπης; Μήπως ο
επανασχεδιασμός της, συνδέεται με την κατασκευή 9 φυλακίων πλευρικών διοδίων στις
δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας;

Ο ερωτών βουλευτής

Μανώλης Χριστοδουλάκης