Κύριε Υπουργέ,
Με το ν. 3555/2007, θεσμοθετήθηκε η εγκατάσταση πλευρικών διοδίων στους κόμβους
Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, μια απόφαση, άδικη και πρωτοφανή, αφού για πρώτη
φορά στην ιστορία επιβολής διοδίων στην χώρα μας, οι πολίτες των Δήμων Κηφισιάς και
Διονύσου, καλούνταν να πληρώσουν, ως μη όφειλαν, για την χρηματοδότηση μεγάλων
οδικών έργων, σε άλλες περιοχές της χώρας.
Για το λόγο αυτό, από τη πρώτη στιγμή (2007), υπήρξε σφοδρή κοινωνική αντίδραση μέσω
κινητοποιήσεων, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα η επιλογή αυτή να μην έχει υλοποιηθεί.
Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου έδωσε παράταση στην αναστολή “αναστολή
τοποθέτησης πλευρικών διοδίων μέχρι 31-12-2024, αφήνοντας εντούτοις ορθάνοιχτη την
πιθανότητα τοποθέτησης αναλογικών μετά το πέρας της αναστολής, όπως προβλέπει η
σύμβαση παραχώρησης”
Σε πρόσφατη ομιλία στο 3ο Συνέδριο Green Deal Greece 2023 του Τεχνικού Επιμελητηρίου
Ελλάδος ο νέος Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Ταχιάος επανήλθε στην ανάγκη
τοποθέτησης πλευρικών διοδίων στους επίμαχους κόμβους.
Ταυτόχρονα, επικαλούμενος αντί των κυκλοφοριακών προβλημάτων της προηγούμενης
φοράς, προβλημάτα στατικότητας, ισχυρίσθηκε ότι η γέφυρα Βαρυμπόμπης θα πρέπει να
ανακατασκευαστεί.
Ερωτάστε κ. Υπουργέ:
1. Θα υιοθετηθεί από την Κυβέρνηση το πάγιο και δίκαιο αίτημα των όμορων Δήμων
της περιοχής περί τροποποίησης της κυρωθείσης με το ν. 3555/2007 σύμβασης
παραχώρησης ή της εξεύρεσης ισοδύναμης λύσης;
2. Πάνω σε ποια στοιχεία στηρίζει ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών τις
αιτιάσεις περί έλλειψης στατικότητας της γέφυρας της Βαρυμπόμπης; Μήπως ο
επανασχεδιασμός της, συνδέεται με την κατασκευή 9 φυλακίων πλευρικών διοδίων στις
δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας;