Κύριε Υπουργέ,
Την προηγούμενη εβδομάδα γίναμε μάρτυρες 2 τροχαίων ατυχημάτων, εκ των οποίων το ένα θανατηφόρο, στην Ανατολική Αττική και συγκεκριμένα στην Λ. Μαραθώνος και την ευρύτερη περιοχή της Ραφήνας-Νέας Μάκρης.
Δυστυχώς τα μοιραία ατυχήματα στην συγκεκριμένη περιοχή πληθαίνουν, καθώς λίγους μήνες πριν ένας ακόμη νεαρός έχασε την ζωή του όταν η μοτοσικλέτα που οδηγούσε συγκρούστηκε με αυτοκίνητο.
Τα παραπάνω ατυχήματα συνέβησαν σε ώρες αιχμής, καθώς αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες στην Λεωφόρο, από τους κατοίκους των περιοχών της Αν. Αττικής, οι οποίοι εργάζονται σε άλλα προάστια ή στο κέντρο της Αθήνας, προσπαθώντας να υπερβούν το κυκλοφοριακό χάος που θα συναντήσουν αργότερα.
Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οι μόνιμοι κάτοικοι αυτών των περιοχών, χωρίς αντίστοιχα να έχουν προχωρήσει βασικές υποδομές στον τομέα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
Πέραν της χρονικής καθυστέρησης της έναρξης των εργασιών διασύνδεσης του προαστιακού με την περιοχή της Ραφήνας, ούτε οι προσθήκες αστικών λεωφορείων και διασύνδεσης των περιοχών με κεντρικούς οδικούς άξονες έχουν προχωρήσει.
Συγκεκριμένα, η διασύνδεση του Δήμου Μαραθώνα με σταθμό Μετρό είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Οι κάτοικοι της περιοχής εξυπηρετούνται από μόνο μια γραμμή λεωφορείων (314Γ – Δουκίσσης Πλακεντίας – Νέα Μάκρη) με 6 ημερήσια δρομολόγια μέχρι τις 20:30. Η μόνη διέξοδος των κατοίκων Μαραθώνα για να μετακινηθούν από και προς τον κοντινότερο σταθμό Μετρό, είναι μέσω της Ραφήνας (Γραμμή 314 Δουκίσσης Πλακεντίας – Ραφήνα) και αλλαγή γραμμής για την μετακίνηση στη Νέα Μάκρη και τον Μαραθώνα, με τακτικά μεν δρομολόγια αλλά μέχρι τις 20:00.
Είναι ανεπίτρεπτο ο Δήμος Μαραθώνα να συνεχίζει να εξυπηρετείται με δρομολόγια ιδιωτικών ΚΤΕΛ, τα οποία έχουν ελαττωθεί λόγω της υποτιθέμενης προσθήκης αστικών λεωφορείων, όπως προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός, τα οποία ακόμη δεν έχουν ενσωματωθεί.
Τα παραπάνω λειτουργούν αποτρεπτικά για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής, αποκλείοντας τις περιοχές της Ανατολικής Αττικής από κεντρικές-βασικές υποδομές μεταφοράς, με αναγκαστική την χρήση οχημάτων για την μετακίνηση και επομένως αύξηση της επικινδυνότητας στους δρόμους και περιθώρια κερδοσκοπίας σε δραστηριότητες ιδιωτικών μετακινήσεων (ταξί, ιδιωτικά λεωφορεία κα)
Ο συνδυασμός των παραπάνω με την έλλειψη υποδομών υγείας (νοσοκομείο στην Ανατολική Αττική) και ελλείψεων στη συντήρηση και ασφάλεια των οδικών αξόνων, θέτουν καθημερινά σε κίνδυνο την ζωή των μόνιμων κατοίκων της Ανατολικής Αττικής, σε μία κοινωνία που θρηνεί κάθε εβδομάδα θύματα τροχαίων δυστυχημάτων.
Ενόψει των ανωτέρω ερωτάσθε κ. Υπουργέ
- Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη ενσωμάτωση των 211 αστικών λεωφορείων στην Ανατολική Αττική; Πόσα από αυτά θα διατεθούν στον Δήμο Μαραθώνα;
- Ποια μέτρα οδικής ασφαλείας και συντήρησης των παραπάνω οδικών αξόνων έχουν ληφθεί ώστε να μη συνεχίσουμε να γινόμαστε μάρτυρες θανατηφόρων ατυχημάτων;
- Υπάρχει κάποια μελέτη και πρόβλεψη της κυβέρνησης για αποσυμφόρηση της κεντρικής οδού που συνδέει το Δήμο Μαραθώνα με την υπόλοιπη Αττική;