Κύριε Υπουργέ,
Το Γυμνάσιο Σαρωνίδας στην Ανατολική Αττική αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στέγασης εδώ και χρόνια. Το σχολείο λειτουργεί σε προσωρινές εγκαταστάσεις που δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές για την παροχή ποιοτικής και ασφαλούς εκπαίδευσης. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να εργάζονται σε συνθήκες που δεν είναι κατάλληλες για τη μαθησιακή διαδικασία, γεγονός που δημιουργεί σοβαρές ανισότητες για τους μαθητές της περιοχής. Η παρούσα κατάσταση αποτελεί σοβαρή υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Παρά τις εξαγγελίες του 2020, για την ανέγερση νέου σχολικού κτιρίου, μέχρι σήμερα δεν έχου γίνει ουσιαστικές ενέργειες, ενώ η τοπική κοινωνία εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία.
Το 2014 είχε προταθεί το Οικοδομικό Τετράγωνο (Ο.Τ.) 121 ως χώρος για την κατασκευή του νέου σχολείου, ωστόσο υπήρξαν αντιπαραθέσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο Σαρωνικού σχετικά με τη χρήση του συγκεκριμένου οικοπέδου, καθώς προσκρούει στις νομοθετικές ρυθμίσεις περί χρήσης γης. Ταυτόχρονα, οι τοπικοί Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων έχουν επανειλημμένα
καταθέσει αιτήματα για άμεση επίλυση του ζητήματος.
Επιπλέον, εξαγγελίες για τη δημιουργία νέων σχολικών εγκαταστάσεων στην περιοχή της Αναβύσσου έχουν προκαλέσει σύγχυση και προβληματισμό στους κατοίκους της Σαρωνίδας, αφού κρίνεται αδιανόητο το γυμνάσιο της Σαρωνίδας να εγκατασταθεί σε γειτονική δημοτική ενότητα, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την μετακίνηση των 80 και πλέον μαθητών που φοιτούν σήμερα.
Επειδή η ανάγκη για παροχή ασφαλούς, σύγχρονης και ποιοτικής εκπαίδευσης στους μαθητές κρίνεται ως δεδομένη.
Επειδή η τοπική κοινωνία και η εκπαιδευτική κοινότητα της Σαρωνίδας αναμένουν από την πολιτεία να σταθεί αρωγός στις προσπάθειες τους για την εξασφάλιση ενός σύγχρονου και ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος, αντάξιου των αναγκών και των προσδοκιών των μαθητών της περιοχής.
Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
1. Ποια είναι η θέση του Υπουργείου σχετικά με την ανέγερση νέου κτιρίου για το Γυμνάσιο Σαρωνίδας και ποιο είναι το επίσημο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του έργου;
2. Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες για την εξεύρεση κατάλληλου οικοπέδου ή τη χρήση του Ο.Τ. 121; Υπάρχουν σχέδια για εναλλακτικές λύσεις;
3. Ποια είναι τα επόμενα βήματα που προγραμματίζει το Υπουργείο για τη χρηματοδότηση και δημοπράτηση του έργου, και ποια είναι η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση για την επίσπευση των διαδικασιών;
4. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο ώστε να εξασφαλιστούν άμεσα καλύτερες συνθήκες για τους μαθητές μέχρι την ολοκλήρωση της ανέγερσης του νέου κτιρίου;