Αξιότιμοι κ. Υπουργοί,
Στις 6 Οκτωβρίου σημειώθηκε κατάρρευση της ψευδοροφής στο 1ο Νηπιαγωγείο Γραμματικού. Το συμβάν έλαβε χώρα δίχως να τραυματιστεί ευτυχώς κανένας, αφού μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν σχολάσει λίγη ώρα πριν. Η κατάρρευση αφορά ψευδοροφή, η οποία βρίσκεται κάτω από τις εξέδρες γηπέδου, ενός χώρου δηλαδή ακατάλληλου για να φιλοξενήσει οποιαδήποτε σχολική εγκατάσταση, πόσο μάλλον μια μονάδα νηπιαγωγείου.
Για την κατάσταση των εν λόγω υποδομών υπήρχαν καταγγελίες τόσο από τους γονείς, όσο και από τους κατοίκους της περιοχής. Το περιστατικό έχει προκαλέσει ανησυχία στους γονείς, καθώς το κτήριο του νηπιαγωγείου φαίνεται να είναι ανεπαρκώς συντηρημένο.
Το πρόβλημα εντείνεται έτι περεταίρω, όταν από το 2018 θεσμοθετήθηκε η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση στα νηπιαγωγεία, χωρίς όμως να προβλεφθεί ταυτόχρονα η ανάλογη αύξηση της χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών που προέκυπταν από την αύξηση του μαθητικού πληθυσμού εντός των νηπιαγωγείων.
Δεν δημιουργήθηκαν νέα σύγχρονα νηπιαγωγεία και δεν έγιναν οι απαραίτητες μελέτες ώστε να εξευρεθούν οι κατάλληλοι χώροι που θα στέγαζαν τους νέους μαθητές.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται εντελώς ακατάλληλες υποδομές, με τους νέους μαθητές να φοιτούν σε αυτές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη σωστή διαπαιδαγώγηση τους και φυσικά για την ασφάλεια τους.
Ενόψει των ανωτέρω ερωτάσθε κκ. Υπουργοί
1. Πώς προτίθεστε να επιλύσετε το πρόβλημα που προέκυψε στο νηπιαγωγείο Γραμματικού από την πτώση της ψευδοροφής;
2. Πώς προτίθεστε να προστατεύσετε τα παιδιά του νηπιαγωγείου που έρχονται αντιμέτωπα με την πιθανότητα ατυχημάτων;
3. Ποια είναι η διάθεση πόρων των δύο Υπουργείων και των εποπτευόμενων υπηρεσιών τους για την υποδοχή του αυξανόμενου αριθμού μαθητών;
4. Προτίθεστε να αυστηροποιήσετε τους ελέγχους των σχολικών κτηρίων της περιοχής για να αποφευχθούν μελλοντικά ατυχήματα;
5. Σκοπεύετε να πάρετε πρωτοβουλίες για νέες σχολικές μονάδες και για όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις στις υποδομές όλων των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής, που απαιτεί η δημογραφική δυναμική της περιοχής;