Με ερώτηση του προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος, Πολιτικής Προστασίας και Εσωτερικών φέρνει στη Βουλή το θέμα του κλεισίματος του κεντρικού δρόμου στην περιοχή του Βαρνάβα, ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής κ. Μανώλης Χριστοδουλάκης.
Οι κάτοικοι της περιοχής εκφράζουν την αγανάκτηση τους για τον πρόχειρο προγραμματισμό της Περιφέρειας, καθώς ενημερώθηκαν βίαια για τον ολικό αποκλεισμό της Ε.Ο Βαρνάβα-Καπανδριτίου, του μοναδικού δρόμου που χρησιμοποιούν όλοι καθημερινά για τις ανάγκες τους.
Η παρακαμπτήρια οδός που προτείνεται κρίνεται τόσο από τους κατοίκους, όσο και από επαγγελματίες οδηγούς (ΚΤΕΛ) ως ακατάλληλη και επικίνδυνη, καθώς δεν πληροί τις προϋποθέσεις για ασφαλή διέλευση των οχημάτων, ενώ προκαλεί περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση στους κατοίκους.
Ο βουλευτής Ανατολικής Αττικής, υπογραμμίζει τις ανάγκες της περιοχής και τις αλλαγές των ισορροπιών, ιδίως μετά την πυρκαγιά του φετινού Αυγούστου και ζητά από την κυβέρνηση να επανεξετάσει τις τεχνικές μελέτες και να δώσει λύση στα έντονα προβλήματα που ανακύπτουν, ώστε η εναλλακτική διαδρομή να καταστεί ασφαλής και να πάψει επιτέλους η υποτίμηση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών της περιοχής.
ΕΡΩΤΗΣΗ Αθήνα, 24 Οκτωβρίου 2024 Προς: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Τον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας Την Υπουργό Εσωτερικών Θέμα: «Μεγάλα προβλήματα από το κλείσιμο του δρόμου Βαρνάβας – Καπανδρίτι» |
Αξιότιμοι κ. Υπουργοί, Στις 14-15 Δεκεμβρίου 2020 σημειώθηκε σειρά κατολισθήσεων από το Μικροχώρι Καπανδριτίου έως και τον Βαρνάβα Αττικής, που είχαν ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ορύγματα κατά μήκος του δρόμου. Τον Φεβρουάριου του 2021, η Περιφέρεια Αττικής προχώρησε σε προκαταρκτική εξέταση για να διαπιστωθούν τα αίτια των κατολισθήσεων. Από την προκαταρκτική εξέταση διαπιστώθηκε ότι η έκταση των αστοχιών δεν είναι τοπική αλλά γενικευμένη σε έκταση 3 χλμ. Επίσης, εντοπίστηκαν δέκα (10) συνολικά περιοχές που έχριζαν άμεσης επέμβασης. Διαπιστώθηκαν επίσης έντονα προβλήματα διαφυγής του βρόχινου νερού από την περιοχή, τα οποία σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες επιδείνωναν την ευστάθεια των ορυγμάτων. Μετά από τους ελέγχους αποφασίστηκε η περιφέρεια Αττικής να προχωρήσει στην αντιμετώπιση και αποκατάσταση αστοχιών ορυγμάτων – κατολισθήσεων επί του οδικού δικτύου από Μικροχώρι Καπανδριτίου έως Βαρνάβα Αττικής. Και ενώ ένα τέτοιο έργο κρίνεται απαραίτητο και σκόπιμο για την ασφάλεια και ευημερία των πολιτών, η πολιτεία πάλι λειτούργησε ερήμην των κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι ενημερώθηκαν ότι πρόκειται να αποκλειστεί η διέλευση όλων των οχημάτων στη συγκεκριμένη διαδρομή, κλείνοντας το δρόμο για την πραγματοποίηση των εργασιών σαράντα πέντε (45) ημέρες κατά την έναρξη του έργου και σαράντα πέντε (45) ημέρες κατά την αποπεράτωση. Με τη διάρκεια του έργου, όπως ενημερώθηκαν, να υπολογίζεται στους οκτώ μήνες. Ο συγκεκριμένος δρόμος Βαρνάβα – Καπανδριτίου είναι ο μοναδικός που ενώνει την κοινότητα Βαρνάβα (2000 κατοίκων) με το Καπανδρίτι, τον παράδρομο της ΕΟ και την Εθνικό Οδό Αθηνών Λαμίας, δηλαδή τους δρόμους που χρησιμοποιούνται καθημερινά από την πλειοψηφία των κατοίκων για τη μετάβαση τους στην εργασία τους και στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Εξυπηρετεί την τροφοδοσία των καταστημάτων της περιοχής, και γενικότερα, είναι ο μόνος δρόμος που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι οι κάτοικοι ώστε να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιείται καθημερινά για τη μετάβαση και την επιστροφή των παιδιών στο σχολείο του Καπανδριτίου με δύο πούλμαν πενήντα (50) θέσεων, καθώς και από τα τέσσερα δρομολόγια του αστικού λεωφορείου (Βαρνάβας – Κηφισιά – Βαρνάβας). Από την Περιφέρεια αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί ένας αγροτικός δρόμος που πρόσφατα ασφαλτοστρώθηκε ως εναλλακτική διαδρομή μετά το κλείσιμο του οδικού δικτύου Βαρνάβα – Καπανδριτίου και για τον ένα χρόνο σχεδόν που θα διαρκέσει η εκτέλεση του έργου. Αλλά ο δρόμος αυτός δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί για όλες αυτές τις μετακινήσεις καθώς είναι πολύ στενός (δεν χωρούν δύο αυτοκίνητα), έχει επικίνδυνες στροφές, δεν έχει διαγράμμιση και φωτισμό. Για τους λόγους αυτούς καθίσταται εξαιρετικά επικίνδυνος και θεωρείται βέβαιο ότι θα προκληθούν σοβαρά ατυχήματα, καθώς δεν θα μπορούν να κινηθούν τα πούλμαν που μεταφέρουν τους μαθητές στο σχολείο ούτε και το αστικό λεωφορείο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα μετακίνησης των μαθητών και των εργαζομένων. Επιπλέον, η εναλλακτική διαδρομή που προτείνεται είναι αρκετά μεγαλύτερη χιλιομετρικά και έτσι αυξάνει αφόρητα το κόστος και το χρόνο μετακίνησης. Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπως ασθενοφόρου, αστυνομίας, πυροσβεστικής κλπ δεν θα είναι δυνατή η άμεση και έγκαιρη προσέγγιση στο Βαρνάβα. Σε περίπτωση χιονιού η κοινότητα θα αποκλειστεί εντελώς. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι με τις νέες δυσμενείς συνθήκες που δημιούργησε η καταστροφική πυρκαγιά της 11ης Αυγούστου 2024, δημιουργήθηκε ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη χρήσης του δρόμου από τους πυρόπληκτους για κάλυψη των αναγκών τους (επισκευή κατοικίας, αναζήτηση στέγης, γραφειοκρατικές διαδικασίες κλπ) αλλά και από φορείς που προσφέρουν βοήθεια στους πυρόπληκτους και στην περιοχή γενικότερα. Ενόψει των ανωτέρω ερωτάσθε κκ. Υπουργοί
|
Οι ερωτώντες βουλευτές Μανώλης Χριστοδουλάκης Παναγιώτης Δουδωνής Τάσος Νικολαΐδης Ανδρέας Πουλάς |