Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Η εξασφάλιση αποτελεσματικών και επαρκών μέσων μαζικής μεταφοράς αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης των αστικών και περιαστικών περιοχών της Αττικής. Η περιοχή του Διονύσου και ο ευρύτερος Βορειοανατολικός τομέας της Αττικής παρουσιάζουν αυξανόμενες ανάγκες για βελτιωμένες μεταφορικές συνδέσεις, τόσο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων όσο και για την προώθηση της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης.
Παρά την αυξανόμενη ανάπτυξη της περιοχής και τις επανειλημμένες εκκλήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης και των κατοίκων, παρατηρείται μια στασιμότητα στην πρόοδο των έργων που αφορούν τη βελτίωση των συγκοινωνιών. Ειδικότερα, η πρόταση για επέκταση της γραμμής του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου Αθηνών-Πειραιώς (ΗΣΑΠ) προς τον Διόνυσο, σε συνδυασμό με τη σύνδεση με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου, αποτελεί ένα έργο υψηλής προτεραιότητας, δεδομένου του μεγάλου πληθυσμού που θα εξυπηρετήσει.
Οι πρώτες εξαγγελίες για την υλοποίηση του έργου της βόρειας επέκτασης του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά προς τον Άγιο Στέφανο έγιναν το 2006. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε πως σε πρώτη φάση η γραμμή θα έφτανε στην Εθνική Οδό μέσω Νέας Ερυθραίας ως το 2013 και θα ακολουθούσε η επέκταση προς τον Άγιο Στέφανο ως το 2017.
Στη συνέχεια όμως, οι μελέτες δεν τεκμηρίωσαν την επέκταση του ηλεκτρικού προς τον Άγιο Στέφανο, που βρίσκεται εκτός του αστικού ιστού και εξυπηρετείται σιδηροδρομικά από τον ΟΣΕ. Έτσι το έργο της επέκτασης της γραμμής 1 μπήκε και επισήμως «στον πάγο» από την κυβέρνηση.
Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξήγγειλε τον Απρίλιο του 2022, ότι «από την «Αττικό Μετρό» προγραμματίζονται και ωριμάζουν σταδιακά επεκτάσεις όπως: μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του μετρό με την Εθνική Οδό». (https://www.athenstransport.com/2022/04/karamanlis-epektaseis-metro/)
Με δεδομένο ότι η γραμμή 4 του Μέτρο, δεν προβλέπεται να παραδοθεί πριν το τέλος της δεκαετίας, η επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ βόρεια του σταθμού της Κηφισιάς και μέχρι τον Άγιο Στέφανο κρίνεται παραπάνω από αναγκαία καθώς είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Με βάση τα ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός
- Προβλέπεται στο πλαίσιο των προγραμματισμένων συγκοινωνιακών έργων η σύνδεση της επέκτασης του ΗΣΑΠ με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου; Αν ναι, ποια είναι τα βασικά σημεία της σχετικής μελέτης ,ποιο το χρονοδιάγραμμα αυτής και ποια η χρηματοδότηση;
- Προβλέπεται η επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ προς την περιοχή του Διονύσου; Αν ναι, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και πώς θα χρηματοδοτηθεί το έργο;
- Έχουν εκτιμηθεί τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη από την υλοποίηση αυτού του έργου και ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που προκύπτουν από τη χάραξη και την υλοποίηση;
- Υπάρχει συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και φορείς για τη διασφάλιση της βέλτιστης προσαρμογής του έργου στις ανάγκες της περιοχής; Αν ναι, ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας μέχρι σήμερα;